podczas wysyłania deklaracji do ZUS i następnie podczas weryfikacji ich statusu może pojawić się następujący komunikat:
"Brak kompletu rozliczeniowego z ZUS za podany okres"
Co on oznacza?
Komunikat który się pokazuje jest komunikatem przekazywanym od ZUS i nie jest zależny od oprogramowania z którego korzystamy. Standardowo w sytuacji gdy ZUS odrzuca przesyłkę wyświetlając niejasny komunikat najlepiej skontaktować się bezpośrednio z infolinią Zakładku Ubezpieczeń Społecznych i tam poprosić o wyjaśnienie, ewentualnie przesłać zgłoszenie do ZUS w tej sprawie.
Komunikat "Brak kompletu rozliczeniowego z ZUS za podany okres" może się zwykle pojawić, gdy składamy korekte np. deklaracji DRA (wraz z całym kompletem rozliczeniowym, czyli łącznie z RCA, RSA itp.), a ZUS jeszcze nie przetworzył dokumentu pierwotnego, który ma być zostać skorygowany. Krótko mówiąc - przesyłana jest korekta deklaracji a ZUS jeszcze nie otrzymał deklaracji pierwotnej.
W takiej sytuacji proszę się upewnić, że pierwotny dokument został wysłany, że widać go już na koncie ZUS PUE, i wtedy proszę spróbować ponownie wysłać deklarację korygującą.
Należy pamiętać, że przesłana deklaracja nie będzie od razu widoczna w ZUS PUE - systemy ZUS muszą ją wpierw przetworzyć, co może potrwać nawet do 24 godzin.
Jeśli deklaracji pierwotnej nie widać jednak na koncie ZUS PUE po 24 godzinach, pomimo jej wysyłki czy nawet ponownej wysyłki, należy skontaktować się z ZUS w celu wyjaśnienia sprawy.